حس خوب لاکچری بودن!

خرید بک لینک

به نظر شما FATF مهم تر است یا NPT ؟ فکر میxadکنید CFT در مجلس تصویب شود ؟ اگر نشود با چه تبعاتی مواجه خواهیم شد ؟ آیا گرۀ CFT به FATF در راستای تامین منافع کشور است ؟ نهادگرایی چگونه مکمل نظام بازار خواهد بود ؟ نظرتان در بارۀ الگوهای اقتصادی مارکسیسم کلاسیک چیست؟

آخر شب نشسته بودم خبرگزاری ها و سایت های خبری را نگاه می کردم تا تصمیم بگیرم با ده میلیون تومان پس اندازم چه بخرم تا سود کند و یک ماهه دو برابر شود که به این تیترهای جذاب رسیدم!

چه فرمودید ؟ ده میلیون را از کجا آورده ام ؟ معلوم است از طریق اراده ! مدتی طولانی وسوسه های پایدار زنانه را گذاشتم کنار و حتی به یک کیلومتری ویترین مغازه ها نزدیک نشدم. یعنی خویشتن داری در حد تیم ملی! عیدی هایی که سال قبل از محل کارم گرفته بودم، انس و الفت با مانتوهای رنگ و رو رفته ای که جای خود را به مانتوی نو نداد، کفشxadهای یکبار مصرف چینی، ناهار و شام هایی که با نان و پنیر و سیب زمینی آب پز سرو شد، کرایه ماشین ندادن و گز کردن پیاده روهای پر از چاله و دست انداز به بهانۀ لاغری و رژیم و مترو سواری در ساعت peak تعطیلی اداره جات و هزار ترفند کارمندی دیگر که عاقبت نتیجه داد و کارت عابر بانک بنده پربار شد و به ثمر نشست !

حالا دیگر وقت میوه چینی فرا رسیده ! سر شب است و وقت هم دارم، پس اینترنت را شخم می زنم و صفحات خبری را با دقت میلی متری رصد میxadکنم تا بهترین معامله را انجام دهم ؛ چه بخرم که پولم اقلا تا یک ماه دیگر 2 برابر شود! باید از همۀ نبوغ اقتصادیxadام استفاده کنم! هرچه باشد مدرک کارشناسی یک دانشگاه دولتی معروف را قاب کرده ام گذاشتهxadام روی تاقچه !

اما انگار گل گاو زبان و سنبل طیبی که عصری خوردم خیلی اثر کرده! گیجم ! از خبرها سر در نمی آورم ! انگار به اینترنت سیارۀ مریخ متصل شدهxadام.... ! نهاد گرایی مکمل بازار نمیxadگذارد به CFT وNPT فکر کنم! باید «طلای دست دوم بهتر است یا دلار» را سرچ کنم اما تازه می فهمم آقای ایکس با مسئولان سی تی بی تی مذاکره پشت پرده نداشته !

چه خوب شد که مذاکره نداشته، خیالم راحت شد، اما حالا من ده میلیونم را در کدام بانک سپرده ثابت کنم که بیشتر سود دهد ؟ برای اینکه خبرگزاری ایگرگ نوشته به زودی سود سپردهxadها بالا می رود ! اما مسئولان هنوز به توافق نرسیدهxadاند ، حالا کو تو توافق ! بهتر است دوباره بروم تو خط سکه !

سایت خبری ایکس تیتر زده سکه گرانxadتر میxadشود، چه بهتر، پولدار میxadشوم !پس باز سکه را سرچ می کنم :

«سلطان سکه فرار کرد ! شگردهای سلطان سکه برای اخلال در بازار ! سایت آنلاین فروش سکه ورشکست شد... »

صفرهای ده میلیون جلوی چشمم رژه میxadروند ؛ میxadترسم بلایی سرشان بیاید؛ واااای حالا چه کار کنم؟ تازه حساب کردم با این همه صفر و یک حتی یکی و نصفی سکه وصال نمیxadدهد ! باز خبرها را جستجو میxadکنم؛ بالاخره خدا کس بی کسان است و هر آن کس که دندان دهد نان دهد و ...

دوستی توصیه کرده حتما یا دلار بخر یا طلای دست دوم ! دلار حتما اسکناسxadهای پنجاهی باشد و طلای دست دوم را با فاکتور معتبر بگیر. قیمت دلار... قیمت طلای آب شده یا دست دوم...ارزش پول ملی نصف شد، نه یک سوم شد، انگار ازپیست اسکی آبعلی گزارش میxadشود! ای بابا چکار کنم حالا !

اصلا دلار از همه چیز بهتر است؛ فقط دلار را سرچ کنم:

« آن بیست میلیون دلار کجا رفت ؟ سرنوشت آن صد میلیون دلار چه شد ؟ سایت آنلاین فروش سکه و دلار ورشکست شد !خانه های لاکچری در شمال تهران متری N هزار دلار ! فلان ژن خوب با ماشین لوکس وارداتی X هزار دلاری اش در خیابان های تهران ! لحظه به لحظه با نرخ دلار! صراف ها بدون بلیط و ویزا دلار نمی فروشند ! »

اصلا خانمxadها و آقایان، من توصیه میxadکنم قبل از انجام معاملات کلان گل گاو زبان و سنبل طیب نخورید! وگرنه مثل من حواسxadتان پرت میxadشود و آرزوهایتان به باد فنا میxadرود! برای اینکه حالم بهتر شود گوگل را از شر دلار و سکه خلاص میxadکنم؛ با سرچ بی هدف به همه جا سرک میxadکشم:

«تاریخ تولد لاکچری ! مرثیه ای برای طبقۀ متوسط ایران ! جشن فارغ التحصیلی دانشجوهای فلان دانشگاه با لباس و کلاه مخصوص و همه خندان و خوشحال با شعار : خداحافظ دانشگاه، سلام بیکاری!»

عدد ده میلیون با تعداد صفرهایش در ذهنم نقش میxadبندد و به صفر فکر میxadکنم ، این موجود دوست داشتنی، کم توقع و پرکار! به یاد آن صفرهایی می افتم که جلوی اعداد یک و دو و سه می ایستند و ارقام نجومی را به وجود میxadآورندxad که تصورش در خیالات ما هم نمیxadگنجد!

به یاد دلارهایی میxadافتم که پشت آن ارقام و صفرهای کم توقع میxadآیند و گم میxadشوند، محو میxadشوند، به مسافرت خارج میxadروند، در گاو صندوقxadها پنهان میxadشوند، در کشورهای همجوار و غیر همجوار سرمایه گذاری میxadشوند، فرار میxadکنند و ....

اصلا امشب شب من نیست ، حالم خوش نیست ! همۀ فکرهای تلخ دنیا ریخته در ذهنم...! ده میلیون تومان با شش صفر، یاصد میلیون ریال با هشت صفر در گوشۀ ذهنم خانه کرده و دست بردار نیست!

آهان ، یافتم !تازه فهمیدم چکار کنم ، کم کم اثر گل گاو زبان دارد از سرم میxadپرد، فردا میxadروم بازار و اجازه نمیxadدهم کسی برای طبقۀ متوسط مرثیه بخواند... !

فردا با موجودی عابر بانکم تعادل بازار را به هم میxadزنم، صفرها را به باد میxadدهم و برای چند ساعت حس خوب لاکچری بودن را تجربه میxadکنم...یافتم، یافتم.... نه دلار نه سکه فقط رب گوجه فرنگی !

انعکاس در سایت الف به تاریخ 10 مهر 97

https://www.alef.ir/news/3970709164.html

مهرمانا Mehrmana...

ما را در سایت مهرمانا Mehrmana دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 41 تاريخ: سه شنبه 28 اسفند 1397 ساعت: 1:26

صفحه بندی